Kurumsal logolar bir şirketin "yüzü" olarak tasarlanmıştır. Şirketin benzersiz kimliğinin grafiksel ifadesi; şirketin temel markası ile tanımlanmasına olanak tanıyan bir şirketin hakkında önemli bilgiler sağlayan renkler ve yazı tipleri ile sembolüdür. Logolar aynı zamanda şirkete reklam ve pazarlama materyalleri göndermenin kısa bir yoludur; Aynı zamanda tüm diğer pazarlama materyallerinde çeşitli yazı tipleri, renkler ve tasarım seçenekleri için bir bağlantı noktası sağlarlar.
Logo Tasarımının İlkeleri
İyi logolar potansiyel müşterilere benzersiz ve anlaşılabilir olmalıdır. Renkler, görsel öğeler ve tipografi için sayısız seçenek olmasına rağmen, genel olarak bir logo, şirket hakkında bazı bilgilerin aktarılmasına yardımcı olmalı ya da şirket veya endüstrisi hakkında bir anlam ifade eden bir şekil olarak tasarlanmalıdır. Örneğin, hizmet odaklı firmalara hizmet ve güven duygusu sunmak için logolar çevirirken, en yeni firmalar ve teknoloji şirketleri hız göstermek için açılı logolara sahip olma eğilimindedir.
Logonun Marka Kimliğine Etkisi
Logolar, bir şirketin genel marka kimliğinin baş görsel bileşenidir. Logo kırtasiye, web siteleri, kartvizitler ve reklamlarda görünür. Bu nedenle, iyi tasarlanmış bir logo ticari başarıya katkıda bulunurken, standart altı bir logo amatörlüğü ima edebilir ve potansiyel müşterileri uzaklaştırabilir. Bununla birlikte, bir logo bir şirketin görsel sunumunun diğer yönleriyle iyi bir şekilde uyumlu olmalıdır: Çelişik grafik öğeleriyle veya tutarsız yazı tipleriyle oluşturulduğunda hiçbir logo tasarımı iyi görünmeyebilir. Bu nedenle, bir logo, şirket yazı tiplerini, renkleri ve doküman tasarım yönergelerini içeren daha büyük bir marka kimliğinin temel birimi.
Logonun Yatırım Getirisi
Tüketiciler belirli bir markayı tanıma, beğenme ve beğenmeler büyüdükçe, ard arda gelen karşılaşmalara bir logo ile olumlu yanıt verme olasılığı daha yüksektir. Potansiyel olarak artan satışlara veya hedef kitlede daha fazla akılda kalıcı olmasına neden olur. Buna ek olarak, iyi tasarlanmış bir logo, potansiyel yeni müşterilerin, iyi tasarlanmamış veya iyi görünmeyen logolara oranla rakiplerini seçme yönünde yönlendirici olabilecek derecede profesyonellik ve yetki anlamına gelir.
Logolardaki Yaygın Hatalar
Küçük işletmeler genellikle logolarla hızlı ve kolay bir şekilde oynamakta, uygun boyutlarına ve konumlarına yeteri kadar dikkat etmemekte ve bunları görsel olarak rekabet eden ve clipart dahil olmak üzere çeşitli materyallerle çevrelemektedir. Belirli amaçlar için (örn. Antetli kağıtlar ve kartvizitler) farklı türde logoların yeniden oluşturulmasını veya basılı ve çevrimiçi amaçlarla benzer ancak aynı olmayan sürümleri bulundurmaktan kaçının.