Kurumsal kimliğiniz, markanızın fiziksel görünümünü oluşturan vazgeçilmez bir öğedir. Genellikle logo, web site, antetli kağıt ve kartvizit gibi destekleyici ürünlerin yanı sıra sosyal medya platformlarınızı ve işletmenizin 'sesini' de içerir.
İşinizi profesyonel bir ışık altında göstermek istiyorsanız, tutarlı bir kurumsal kimliğin olması ve mutlak suretle korunması hayati öneme sahiptir. Belirli bir renk paleti ve yazı tipi kullanmak, tutarlı logo konumlandırma, basılı ve çevrimiçi iletişimlerinizde aynı ses tonunu kullanmak, profesyonel duruşunuzu geliştirmenize yardımcı olacaktır.
Kurumsal Kimlik Avantajları:
- Kurumsal kimliğe yatırım yapan bir şirket, burada kalacağına işaret eder. Şirketin başarılı olma konusunda ciddiye aldığı bir mesaj gönderir ve müşteriye güven duygusu verir.
- Kurumsal kimlik, işletmenin kültürü veya kişiliği hakkında bilgi verir.
- Tutarlı bir kimlik oluşturulurken, bir şirket tanınacak ve hatırlanacak.
- Tek bir kurumsal kimlik, hedef kitleniz arasında anında fark edilebilir hale gelir.
- Güçlü bir kurumsal kimlik, müşteri bilincini artırabilir ve bir şirketin rekabet gücünü artırabilir.
Kurumsal Kimliği Marka Kimliğine ve Marka Görüntüsüne Bağlama
Kurumsal kimlik markanızın fiziksel görünümü ise, marka kimliği şirketinizin görünmesini istediğiniz şekle dönüşmesidir. Bu, bir kişilik ya da değer duygusu ile markanızın ürün veya hizmetlerinin özelliklerini ve yararlarını da içerebilir. Marka kimliğinin doğal olarak şirketin kültürünü, hedeflerini ve hedeflerini dahil etmeye yarayacağını belirtmek gerekir. Örneğin, Google, markasıyla ve kurumsal kimliğiyle de gösterilen canlı, eğlenceli, yenilikçi bir kültür ve çalışma alanına sahiptir.
Marka imajı, müşterinin markanızı nasıl algıladığını ve yorumladığını gösterir. Bu, marka kimliğiyle mutlaka aynı olmayabilir. Bir müşteri, hemen güven duygusu uyandıran bir markanın logosunu tanıyabilir. Buna iyi bir örnek Coca Cola'dır - logoyu görüyorsunuz, anında kaliteli bir ürün aldığınızı biliyorsunuz.
Kurumsal kimliğinizde tutarlılığın sağlanması son derece önemlidir, çünkü müşterinin sizi gördüğü her noktada marka kimliğini güçlendirir. Dolayısıyla, sosyal paylaşım platformları, bültenler ve e-posta pazarlaması, satış broşürleri ve benzerleri gibi tüm dokunma noktalarını göz önünde bulundurmak çok önemlidir.