Neden Kataloglar Pazarlama İçin Önemlidir?
Bir pazarlama kataloğu, genellikle sayfa eklemeli veya bir kitapçık biçiminde basılı bir pazarlama araçlarının bir parçasıdır. Kataloglar, şirketlerin iş veya ürün tanıtımının bir parçası olarak kullanabilecekleri birkaç baskı seçeneklerinden biridir. Bu araç özellikle küçük işletmeler için önemlidir ve faydalıdır.
Çok Yönlülük
Pazarlama katalogları, müşterilere ürünleriniz veya hizmetleriniz hakkında bilgi vermek için kullanabileceğiniz en çok yönlü araçlardır. Çok fazla müşteri trafiği yaşayan perakende mağazalar ve ofisler genellikle mağazanın önündeki veya bekleme odasındaki ürün bilgileri içeren kataloglara sahiptir. Örneğin, bankalar müşterilerin lobide beklerken gözden geçirmesi için finansal ürünlerin her kategorisinde kataloglar hazırlarlar. Pazarlamacılar, potansiyel müşterilere veya iş ortaklarına dağıtmak için fuar ve sunumlar için kataloglar da hazırlarlar.
Pazarlama Kitleri
Kataloglar, bir medya kiti veya promosyon hediye ile birlikte daha iyi sonuç verir. Medya kitleri, şirketin inceleme paketleri veya ürün öyküleri geliştirmek için kullanılmak üzere haber bültenlerinde gönderilen şirket veya ürün paketleridir. Katalog şirket hakkında iyi bir genel bakış sunar. Ayrıca, fuarda dağıtılan bir çanta ve tişört gibi hediye paketlerine kataloglar da ekleyebilirsiniz. Kataloğu alıcının ilgisini çekecek eşantiyon öğeler ile birleştirmek, daha fazla dikkat çekmesine neden olabilir.
Daha Faydalı Bilgi
Kataloglar, gazete/dergi reklamı, doğrudan posta mektubu veya kartpostal gibi şirketin ve ürün bilgilerinin sunulduğu diğer baskı öğelerinden çok daha fazla yarar sağlar. Tasarım renkli bir ön sayfa ile ürün ve hizmet bilgileri için beş ayrı bölüm sağlar. Mizanpaj boyunca katalogta bir hikaye anlatabilir ve harekete geçirici mesaj belirtilebilir. Özel fırsatlar ve indirimler içeren kuponlar da sıklıkla dahil edilir; bu da anında geri dönüşlere yol açabilir.
Maliyetler
Diğer pazarlama seçeneklerine kıyasla katalog üretme maliyetinin nispeten düşük olması, küçük işletmeler için tercih nedenidir. Tasarım, renk içeriği ve bitiş kalitesine bağlı olarak, tek bir katalog maliyeti 2,5 TL ile 10 TL arasında değişebilir. Sipariş ettiğiniz kataloglar ne kadar çok olursa birim maliyetini o denli azalır. Çok sayıda fuarda ticaret yapan veya müşterilere katalog gönderen şirketler genellikle basit bir kartpostal veya mektuptan çok daha yüksek olmayan maliyete üretim yaptırabiliyorlar. Bir katalog, daha pahalı televizyon veya basılı medya reklamlarında bulabileceğinizden daha derin bir mesaj da taşır.