İnsanlar doğası gereği görsel varlıklardır. Kötü bir şirketi iyi bir şirketten ayıran özellik, ikinci bir firmanın ambalaj tasarım yardımı ile müşterilerin ilgisini nasıl çekeceğini bildiği gerçeğidir. İlginç ve göz alıcı bir logo, bir ürünün pazarlanmasında büyük rol oynamakla birlikte, görsel açıdan çekici ve çarpıcı tasarımın potansiyel müşteriler üzerindeki etkisi kadar hiçbir şey yoktur.
Ambalaj Tasarımı Neden Önemlidir?
Müşterilerin ilgisini her şeyden çok iyi görünen ürünler çekmektedir. Ambalajı iyi tasarlanmış ürünler, kötü tasarlanmış ve mülayim görünen bir üründen daha fazla potansiyele sahiptirler ve müşteriyi cezbederler. Ambalaj tasarımının önemi budur. Sonuçta, bir ürünün pazarlanmasında ve satılmasının sağlanmasında anahtar rol oynamaktadır. Aynı zamanda “renkler veya yazı tipi” bir markayı belirli bir şeye bağlamanın önemli bir parçasıdır. Bunun anlamı, esasen, bir pakete çekilen müşterilerin, ürüne geri dönmeden önce onu daha sonra hatırlaması zorunludur.
Ambalaj Tasarımı: Nereden başladığınız
İyi bir tasarım daima ürünü, şirketin yaratıcılığını ve kişiliğini yansıtmalıdır. Bununla birlikte, ambalaj tasarımında, bir paketin çekici görünmesini sağlamaktan daha fazla şey var. Paketin şeklinden kullanılan materyallere kadar tabii ki fonksiyonelliğini unutmadan özverili teknik bir çalışma var. Örneğin, bir paket oluştururken göz önüne almanız gereken çok şeyden biri, hatırlamanız gereken en önemli şeylerden biri kesinlikle ürüne sunduğu koruma. İlk etapta yapılması planlanan şeyi yapamıyorsa bir paketin görsel olarak ilginç görünmesine yer vermenin hiçbir anlamı yoktur.
Mükemmel Ambalaj Tasarımını Nasıl Yapılır?
Birçok araştırma çalışmaları ambalaj tasarımının önemi üzerine yapılmış ve hepsinin bulduğu bir şey varsa, basitlik satılıyor. İnsanlar, her şeyden çok, bilgiyi hızlı ve basit bir şekilde elde etmektir. Zarif ve dikkat çekici ambalajlar vasıtasıyla dikkatlerini çekerek başlamakla birlikte, ürünün neyle ilgili olduğunu açıkça belirtmek son derece önemlidir. Şirketler, insanların ürünlerini almasını ister; yalnızca, ürün bilgilerine hızlı erişilebildikleri paketlere (ambalajlara) yönlenmesi ve rakip bir ürün satın almasını istemezler.
Müşteriler Ne istiyor?
Müşteriler basitlik dışında dürüstlük ve özgünlük istiyorlar. Başka bir deyişle, paket üzerinde belirtilmiş olan bilgiler ile ihtiyacı olan ürün olduğu açıkca anlaşılmalıdır. Bunun olması için şirketlerin paketin güvenilir gibi gösterdiğinden emin olmaları gerekir. Bu, paketin mevcut en kaliteli malzemelerden yapılmış olduğundan emin olarak elde edilebilir. İyi paketleme şirketin kişiliğini de yansıtmalıdır. Bir şirket yeşil ve modern ise, ambalaj geri dönüşümlü ve yenilikçi olmalıdır.
Bir logonun pazarlama konusunda hayati bir rol oynadığı gerçeğini inkar edilemez. Buna ilave olarak müşteriler, bir ürünü pozitif bir şeyle ilişkilendirmek isterler ve ambalaj tasarımı genellikle akla gelen ilk şeydir.