Arama motoru optimizasyonu bugünlerde her zamankinden daha önemli ve her web yöneticisinin SEO'nun gerçek anlamını ve bunun yanında her iş için yarattığı potansiyeli anlaması gerekiyor.
SEO nedir?
Arama motoru optimizasyonu veya kısaca SEO, arama motorları için web sitelerini optimize etmek ve böylece arama motoru sıralamalarını iyileştirmek için web sitesi sahipleri tarafından izlenebilecek kurallar kümesidir.
Buna ek olarak, kullanıcı dostu, hızlı ve kolay gezinerek web sitelerinin kalitesini artırmanın harika bir yoludur.
SEO bir çerçeve olarak kabul edilebilir çünkü bütün süreç birkaç kural (veya yönerge), bir takım aşamalar ve bir dizi kontrol içerir.
SEO neden önemlidir?
Günümüzün rekabetçi pazarında, SEO her zamankinden daha önemli. Arama motorları, sorularına cevap arayan veya sorunlarına çözüm bulmaya çalışan günlük milyonlarca kullanıcıya hizmet eder.
Bir web siteniz, blogunuz veya çevrimiçi mağazanız varsa, SEO işinizin büyümesine ve iş hedeflerinizin gerçekleştirmesine yardımcı olabilir.
Arama motoru optimizasyonu önemlidir, çünkü:
- Arama motorlarının çoğunluğu kullanıcıların sonuç sayfalarında en iyi 5 öneriden birine tıklama olasılıkları daha yüksektir. Bu durumdan yararlanarak, web sitenize veya çevrimiçi mağazanıza gelen ziyaretçileri kazanmak daha kolaydır.
- SEO sadece arama motorları değil, iyi SEO uygulamaları kullanıcı deneyimini ve bir web sitesinin kullanılabilirliğini geliştirir.
- Kullanıcılar, arama motorlarına güvenir ve kullanıcının aradığı anahtar kelimeler için üst sıralarda yer alması, web sitesinin güvenini arttırır.
- SEO web sitenizin sosyal tanıtımı için iyidir. Web sitenizi Google veya Yahoo’da arayarak bulan kişilerin Facebook, Twitter, Google+ veya diğer sosyal medya kanallarında da tanıtmak daha iyi sonuç verecektir.
SEO, büyük bir web sitesinin düzgün çalışması için önemlidir. Birden fazla yazar veya yöneticiye sahip web siteleri doğrudan ve dolaylı olarak SEO'dan yararlanabilir. Sitedeki içerik yayınlamadan önce kullanılacak ortak bir çerçeveye (kontrol listeleri) sahip oldukları için arama motoru trafiğindeki artışa da ve dolaylı fayda sağlamış olur.
SEO sizi rekabette öne taşıyabilir. İki web sitesi aynı şeyi satıyorsa, arama motorunun optimize edilmiş web sitesinin daha fazla müşteriye sahip olma ve daha fazla satış yapma ihtimali daha yüksektir.
Google Adwords Neden İşiniz İçin Önemlidir?
İşletmeler büyüklüğü ne olursa olsun, ortak bir hususa sahiptirler. Yeni müşterilere sahip olmak ve işletmelerinin statüsünü geliştirmek istiyorlarsa pazarlamayı asla durdurmamalıdırlar. Bugünlerde, işinizi pazarlamak için birçok farklı strateji bulunmaktadır. Google Adwords bunlardan biridir. Google AdWords'ün nasıl çalıştığını anlama, bunun yanı sıra işletme sahiplerinin bu hayati pazarlama aracını uygulamakta olup olmadıklarını belirlemelerine yardımcı olabilir.
Google Adwords'ün Gerçekleri ve Faydaları
Google Adwords üzerinden üretilen reklamlar, belirli bir öğeyi arayan internet kullanıcılarının % 80'ine ulaşabilir. Bu büyük oran kuşkusuz işinizin potansiyelini artırabilir. Ayrıca şehir veya ilçede yerel aramalar yapan kişilere fayda sağlayacak reklamları özelleştirebilirsiniz. Aynı zamanda, Google Adwords ile harcadığınız parayı artırma veya azaltma imkanı tamamen size kalmış.
Google Adwords'in en önemli avantajlarından biri, zaten işletmenizin sunduğu ürün ve hizmetleri arayan potansiyel müşterilere ulaşmanızdır. Pazarlama bir yana, potansiyel müşterilerinize anlık bir çözüm sağlıyorsunuz demektir. Örneğin, belirli bir durumda çilingir hizmetlerini arayan bir müşteri bunu bir arama motorunda arar ve anında reklamınızda görür. Kullanıcının reklamınızı tıklaması üzerine web sitenize yönlendirilirler. Bu, yol açarak trafiğini artırmakla kalmaz, aynı zamanda önünüzde potansiyel bir müşteriniz olur.
Google Adwords ile, reklamınızın ne durumda olduğuna ilişkin raporlar alırsınız, böylece değiştirip değiştirmeyeceğinizin iyi bir çözüm olup olmadığı hakkında bir fikriniz olacaktır. Ayrıca, Google reklamınız aracılığıyla, web sitenizi ziyaret eden yeni müşterilerin sayısını, nereden geldiklerini ve daha fazlasını görebilirsiniz. Böylece kimlere ne sunmak istiyorsanız reklamınızı hedefinize yönelik yayınlayabilirsiniz.